Sporting Andijk VR1 - asv De Dijk VR1

De eerste wedstrijd voor de vrouwen van De Dijk. Iedereen is er klaar voor. Jammer genoeg hadden we door vakanties en blessures weinig wissels, maar dat mag de pret niet drukken!

De scheids blaast op zijn fluitje en de wedstrijd begint rommelig. Na een minuut of 4 neem De Dijk het heft in handen. De Dijk combineert makkelijk en speelt de tegenstander echt weg. Melanie en Rox voeren hun taak goed uit en daardoor komt De Dijk er makkelijk doorheen. De eerste grote kans is voor Romana. Na een geweldige actie buitenom komt ze naar binnen op haar favoriete manier, maar mist oog in oog met de keepster, de rebound lijkt voor Ilona, maar de keepster duikt op de bal!! De Dijk kent geen genade en combineert vrolijk verder. Sabine is een ware plaag aan die rechterkant. Ze snelt er vandoor 2 dames voorbij en levert een geweldige voorzet af bij Romana en die faalt niet!! 0-1. De Dijk gaat door. Ze combineren makkelijk, bouwen op en lopen over Andijk heen. De inmiddels ingevallen Fleur draait open en steekt Romana op de keepster af. Oog in oog met de keepster is Romana koelbloedig 0-2. Het is goed te zien hoeveel voetbal er in de ploeg zit. Romana wordt ingespeeld door Rox, versnelt voorbij haar tegenstander en hup voorbij de volgende..... ze komt naar binnen en legt de bal op Fleur en die schiet op de lat. Alle kansen waren bijna niet te noemen, De Dijk had er wel 5 of 6 kunnen scoren de eerste helft.

RUSTSTAND: 0-2

WEERGALOZE eerste helft. Wat zeg je dan als trainer tegen je elftal.... ga door. Maar zorg dat je genadeloos bent als je moet verdedigen. Laat deze meiden er niet in gaan geloven. Maak de 3e goal.

De 2e helft begint en het lijkt wel of De Dijk 11 nieuwe meiden in het veld heeft gebracht. Binnen 4 minuten is het 1-2. Mishaty redt de 1-op-1 situatie tot 3x aan toe, maar de verdedigers en middenvelders staken even het meelopen. Sporting Andijk drukt De Dijk achteruit. De Dijk lijkt ineens alsof ze nog nooit gevoetbald hebben. Ze worden overlopen. Af en toe een spaarzame uitbraak, met een hele grote kans voor Tessa. Ze wordt knap vrijgespeeld op randje 16 meter. Een superkans maar Tessa schiet over!! Koppie op, pak het weer op. 85e minuut breekt aan en een miscommunicatie tussen MJ en Lulu geeft vrije doortocht en net als je t niet meer verwacht is het 2-2. Pfff wat oneerlijk. De Dijk verlies kort na de aftrap de bal en in minuut 87 is het 3-2 voor Sporting Andijk. De laatste 5 minuten zijn eigenlijk voor Tessa, ze krijgt nog 2 vrije schietkansen, maar mikt beide over en mikt haar beide vrijetrappen in de keepershanden. Heel jammer maar helaas.

EINDSTAND: 3-2

Laat dit een wijze les zijn. Je kan een tegenstander nog zo wegspelen, maar je moet de kansen wel afmaken! Maar ook achterin moet je de bal ook wel een wegrossen, als dat nodig is!!

Romana:
Vanaf het begin ben je gedreven, je heb wat kansjes gemist, maar je bent een doelpuntenmachine. Je hebt een goede wedstrijd gespeeld. Trek deze lijn door.

Melanie/Roxy:
Eerste helft speelden we super goed, dat kwam mede door jullie als we in balbezit waren. De 2e helft waren de krachten wat weg, het was mede de reden dat de opbouw lastig was. Ik vond jullie geweldig spelen!!

Tessa:
Jij bent nog niet diegene die ons erdoor MOET slepen, je bent wel iemand die ons er door heen KAN slepen. Je speelde bijna de hele wedstrijd. Je had een aantal kansen op een doelpunt, jammer dat het voor jou en ons niet lukte. Je speelde een goede wedstrijd. Volgende keer vliegen ze er wel in!!

VROUW VAN DE WEDSTRIJD = MISHATY:
Je begon wat twijfelend en liet je gek maken door iedereen, maar op een gegeven moment kwam je in de wedstrijd. En op het einde had je geweldige reddingen. Dat is goed voor je zelfvertrouwen. Mishaty je kan het echt. Je was top vandaag
Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!